Michal Pavlíček
Na obzoru
Upozornění: Zvýrazněny jsou skladby, na kterých se podílel umělec Jasper Leach. ×
Podobné tituly
Informace o albu
Michal Pavlíček působí či působil ve skupinách Pražský výběr, Stromboli, Big Heads, BSP, Trio a Supergroup. Jako autor a interpret se podílel na albech mnoha umělců (Koubková, Michnová, Načeva, Basiková, Střihavka, Müller ad.). Je autorem nespočtu skladeb, hudby k celovečerním filmům (Proč?, Odcházení, Přijde letos Ježíšek? ad.), k televizním seriálům (Červený bedrník, Místo nahoře, Cesty domů, Špačkovi v síti času, Merlin, Oktopus ad.) a televizním inscenacím (Přepadení, Tatínkova holčička, Divnovlásky ad.). Napsal 4 muzikály (Klaun, Excalibur, Obraz Doriana Graye, Dáma s kaméliemi), 6 baletů (Minotaurus, Kráska a zvíře, Malý princ ad.), hudbu k divadelním představením (Cyrano z Bergeracu – Divadlo v Celetné, Višňový sad – Divadlo na Vinohradech, Marat + Sade - Rokoko ad.) a pro Laternu Magiku scénickou hudbu k představením Minotaurus, Hádanky a Robot Radius. Vydal přes 70 nosičů CD a DVD. Získal mnoho ocenění i několik zlatých desek, např. hudebních ceny Anděl. V roce 2016 byl uveden do síně slávy Akademie populární hudby. Jeho píseň s textem Ivana Hlase Země vzdálená se stala podle ankety diváků televize Óčko Star a čtenářů iDnes největším českým porevolučním hitem. Byl aktérem a spolutvůrcem 123 dílů hudebního cyklu Na Kloboučku a mnoha dalších hudebních projektů.
Nové studiové album Michala Pavlíčka. Svoji novinku jasně charakterizoval, už když zadával napsání textu Foreign lights Philovi Shoenfeltovi: Je to píseň o stárnoucím chlapíkovi, který je prosycen hudbou a dívá se z otevřeného okna kamsi na obzor, kde vidí cizí světla, odkud může přijít cokoliv… Album vychází z autorových kořenů, které se však snažil posunout k novým obzorům. Jsou to věci různobarevné, protože to je podstata jeho vnímání hudby. Vedle zpívaných písní ve vlastní interpretaci a interpretaci hostů Davida Kollera, Moniky Načevy, Báry Basikové, Phila Shoenfelta a Radka Škarohlída, věnoval půlku alba svému kytarovému projevu. Tyto dva světy se snažil vzájemně vyvážit. Pro texty oslovil Jana Saharu Hedla a Phila Shoenfelta, dále zhudebnil báseň Jáchyma Topola a text Pavla Koláře z jedné z kapitol jeho knihy Řeka pod hladinou. Dbal na to, aby i texty korespondovaly s jeho pocity a viděním světa. Jednu píseň věnoval Michal Pavlíček svému blízkému kamarádovi, který nedávno odešel. Album Na obzoru sám označuje za jakousi svoji zpověď.
Diskuze k albu