Různí interpreti
Královská Praha. Z cyklu Praha v pověstech, mýtech a legendách (Díl 2)
Podobné tituly
Informace o albu
Mohutný duchovní proud, který sílí na sklonku druhého tisíciletí, s sebou přináší zrod nebývalých kulturních projektů. Jedním z nich je i Rudolf II. a Praha, k němuž se svobodně hlásí vlastním vkladem také vydavatelství AudioStory. Připravilo ojedinělý zvukový projekt - Praha v pověstech, mýtech a legendách. Jde o volný cyklus zvukových pásem staropražských historických příběhů mnoha renomovaných českých autorů.
V magických mýtech nacházíme pravzorce lidského chování, odpovědi na základní otázky týkající se smyslu života, zrcadlo lidské duše. Jejich uvědomováním vytváříme neviditelné pouto s minulostí, oživujeme tradice, abchom pochopili, jakou úlohu na světě máme. Praha je jako slovanské centrum předurčena k propojení racionálního myšlení s intuicí a citem, ke sbližování vědeckého a uměleckého pohledu na svět, jež je nadějí na globální duchovní přesah lidstva. Praha je symbolickým srdcem Evropy, centrem lásky a porozumění pro příští věk.
Překrásným symbolem, který nejlépe zobrazuje moc českých králů, je panorama Hradčan se svou dominantou Pražského hradu. Nejmohutnější věže Svatovítské katedrály, ukrývající pod sebou pozůstatky českých králů a korunovační klenoty, nám připomenou celou řadu nejvýznamnějších historických událostí. Naše pověsti vyprávějí o době Karla IV. a jeho syna Václava IV.
Karel IV. byl zřejmě prvním českým králem, který uměl číst a psát. Předběhl dobu - síle zbroje nadsadil sílu ducha. A úspěšně! Vytvořil ze slabého českého trůnu skutečný střed Evropy. Přilnul k české zemi a především k Praze, za což sklízel kritiku zejména říšských stavů. Počal z Prahy systamaticky budovat politické a kulturní centrum západního křesťanstva. Budování Prahy se Karlovi stalo vášní.
Syn Otce vlasti - Václav IV. byl štvancem politiky a dobových vášní. Ani po smrti mu pověsti nedaly oddechu. Byly psány pod vlivem silné nenávisti a podávají obraz tyrana. Ve velmi nepřehledné době si král totiž znepřátelil všechny strany: vysokou šlechtu, církev i přívržence husitského hnutí. Sám dával přednost úvahám o možnostech přirozeného života člověka. Dal vzniknout rytířskému řádu lázně - symbolu fyzické i duševní očisty.
Diskuze k albu