Pierre-Laurent Aimard, San Francisco Symphony, Esa-Pekka Salonen
Bartók: Piano Concertos
Podobné tituly
Informace o albu
STŘÍPEK Z BARTÓKOVA HUDEBNÍHO ŽIVOTA
Klavírista Pierre-Laurent Aimard spojil své síly se Sanfranciským symfonickým orchestrem a hudebním ředitelem Esou-Pekkou Salonenem a natočil kompletní Bartókovy klavírní koncerty. Bartók, sám klavírista, vtiskl svým třem koncertům mnoho aspektů své skladatelské osobnosti, od složitých a novátorských (První) až po bujaré (Druhý) a klidné (Třetí). Výsledkem je fascinující výsek jeho hudebního života. Tento bartókovský titul představuje první spolupráci Pentatone s Esa-Pekka Salonenem a Sanfranciským symfonickým orchestrem, který přetvořil prostřednictvím kreativních interpretačních konceptů a rozsáhlých projektů nových médií.
Pierre-Laurent Aimard, uznávaný mistr hudby dvacátého století, vydal v rámci své exkluzivní smlouvy s Pentatone několik uznávaných alb, včetně Messiaenova Catalogue d'Oiseaux (2018) a Visions de l'Amen (2022), spolu s Beethovenovou Hammerklavier Sonata & Eroica Variations (2021). Připojil se také k Tamaře Stefanovich v Etudes and Frames (2023) s hudbou Vassose Nicolaoua. Salonen se k vydavatelství vrací poprvé od nahrávky Stravinského Persefony (2018); Sanfranciský symfonický orchestr se předtím objevil na albu Pentatone Young America z roku 2005.
"Bartókovy vlastní nahrávky nás učí, do jaké míry každý hudební rozměr živí každý moment jeho díla - včetně virtuozity. Tím mám na mysli míru, v jaké je v jeho díle vše melodické, harmonické, rytmické, architektonické, ale také frázované, pulzující, mluvené, zpívané a prožívané... Bartókovy klavírní koncerty pro mě patří k nejnáročnějším v repertoáru, a to díky kombinaci instrumentální náročnosti a hudebního významu. Jejich intenzita je žhavá." PIERRE-LAURENT AIMARD
Diskuze k albu