Jana Štvrtecká
Kast: Otcové – dcery, matky – synové
Podobné tituly
Informace o albu
„Práce s rodičovskými komplexy jako cesta k vlastní identitě.“
Jungiánská psychoanalytička Verena Kast ve své dnes již klasické knize ukazuje, jak lze v terapeutické práci nebo i v úsilí o vlastní psychický růst rozvolnit vliv otcovského a mateřského komplexu.
Švýcarská jungiánská psychoanalytička, profesorka a spisovatelka Verena Kast se v knize Otcové – dcery, matky – synové věnuje tématu rodičovského komplexu. Otcovský a mateřský komplex je reakcí dospělého člověka na vlastní prožívání vztahů s rodiči v dětství. Tyto komplexy pak pozitivně nebo negativně ovlivňují, popř. znesnadňují další psychický vývoj člověka směrem k jeho vlastní identitě. Mateřský komplex u muže a otcovský komplex u ženy také výrazně ovlivňují jejich budoucí partnerský život. Verena Kast ukazuje, jak lze v terapeutické práci i v úsilí o vlastní psychický růst vliv těchto komplexů rozvolnit a otevřít tak přístup k širším životním možnostem.
Verena Kast (1943) je švýcarská jungiánská psychoanalytička, profesorka, lektorka, autorka non-fiction literatury a bývalá předsedkyně, dnes čestná prezidentka mezinárodní společnosti pro analytickou psychologii. Vystudovala psychologii, filozofii a literaturu. Přednáší a publikuje na témata výkladu snů, krize, úzkosti, deprese, studu, vztahů a psychoanalytické interpretace pohádek. Je autorkou řady publikací o psychologii a psychoanalýze. Některé její knihy se staly celosvětovými bestsellery. V odborných kruzích se proslavila novými impulzy pro další rozvoj jungiánské školy, vzdělávacími kurzy pro psychoterapeuty a přednáškami pro kolegy.
Jana Štvrtecká (1971)
Brněnská divadelní herečka a dabérka. Narodila se v jihomoravských Valticích. Vystudovala JAMU a v roce 1993 se stala členkou Mahenovy činohry v Národním divadle Brno, kde ztvárnila řadu nezapomenutelných postav. Působí také jako pedagožka na Divadelní fakultě JAMU, vyučuje zde techniku jevištní mluvy a umělecký přednes. Pravidelně spolupracuje s Českým rozhlasem, dvakrát byla nominována na cenu v anketě Neviditelný herec. V roce 2016 obdržela Cenu Františka Filipovského za dabing Vandy ve filmu Venuše v kožichu.
Diskuze k albu