Jana Bezek Trio
Spiralization
Upozornění: Zvýrazněny jsou skladby, na kterých se podílel umělec Jerzy Wasowski. ×
Podobné tituly
Informace o albu
Nový hudební počin klavíristky a skladatelky Jany Bezek, který přichází po dvou letech, nese název "Spiralization". Kromě skladeb vytvořených pro nové trio se na albu objevují i sólové kompozice, k čemuž se autorka odhodlala poprvé. Trio, které vzniklo především pro radost z hudby ve spolupráci s italským kontrabasistou Eneo Barim a slovenským bubeníkem Jozefem Krupou, je autentické ve svém projevu, s novým, dynamičtějším a rozhodnějším zvukem. Jejich repertoár je inspirován originálními modálními skladbami, hledáním nových přístupů v souhře a objevováním spontánní energie v hudbě, kterou společně vytvářejí. Všechny nové skladby a improvizace, ať už sólové, nebo s triem, na albu vycházejí především ze slovanské melodiky a rytmiky a mají prvky jazzu i klasické hudby. Jana Bezek se tentokrát rozhodla jít cestou, která je jí vlastní a na které neustále zraje, cestou volného hudebního jazyka s respektem ke klasickým dílům a objevováním nových způsobů improvizace. Jak píše: "Písně vyprávějí o lidech a jejich inspirativních činech, o emocích, s nimiž se člověk nesetkává každý den, o propletených cestách, nedokonalostech a vášních života. Je to hudba bez hranic. Patří všem, kteří se drží své cesty a neztrácejí naději."
Album Spiralization vznikalo v krásném prostředí starého mlýna, starého více než 700 let, v polské Lubrze, kde se nachází nahrávací studio RecPublica. Díky svému nejmodernějšímu vybavení a neobvyklému prostředí, které nabízí díky své poloze, patří ke snům každého hudebníka. Studio navrhl John Flynn (Abbey Road Studios London). Díky svému prostředí je jedním z nejmodernějších, ale také nejtradičnějších studií ve střední Evropě. Akusticky dokonalé podmínky studia a profesionalita mistra zvuku Tadeusze Mieczkowského spolu s kompoziční vyspělostí a improvizačním mistrovstvím Jany Bezek a jejích spoluhráčů přispěly ke vzniku jednoho z nejzajímavějších jazzových alb u nás. Na obal alba byla použita reprodukce díla slovenského umělce, akademického malíře Petra Kocáka, žáka Albína Brunovského.
Diskuze k albu