Lilka Ročáková, Ivanka Malinová, Pavel Kanas
Lilka Ročáková, Ivanka Malinová, Pavel Kanas (Mozart, Rossini, Verdi, Bizet, Puccini, Čajkovskij, Leoncavallo, Smetana, Dvořák)
Upozornění: Zvýrazněny jsou skladby, na kterých se podílel umělec Pavlína Filipovská. ×
Podobné tituly
Informace o albu
Z komentáře Aleny Dvořákové k původnímu LP 8116 0311 "Lilka Ročáková - Ivanka Malinová - Pavel Kanas" vydanému v Pantonu v roce 1982 a nyní vycházejícímu v Supraphonu poprvé digitálně:
LILKA ROČÁKOVÁ - umělecká dráha sopranistky Lilky Ročákové začínala původně na poli populární hudby, avšak její umělecké kvality se plně rozvinuly, až když se mladá umělkyně přeorientovala na obor operního zpěvu....Ještě v době studií na AMU pracovala jako stipendistka v Divadle J.K.Tyla v Plzni, aby se hned po absolutoriu (v r. 1975) se stala řádnou členkou a sólistkou opery tohoto divadla. Přirozená muzikálnost, píle a smysl pro styl díla jí umožnily výtečně se zhostit předních rolí českého i světového operního repertoáru. Ročáková je oblíbenou představitelkou smetanovských postav (Mařenka v Prodané nevěstě, Blaženka v Tajemství, Anežka v opeře Dvě vdovy, Hedvika z Čertovy stěny), ale i půvabnou Rusalkou nebo Beatricí ve Fibichově Nevěstě messinské. Nastudovala řadu rolí i v operách W.A.Mozarta, G.Verdiho, G.Pucciniho, G.Bizeta, F.Flotowa, C.M.Webera, J.Masseneta, P.I.Čajkovského, I.Stravinského, D.Šostakoviče atd....
IVA MALINOVÁ - mezzosopranistka Iva Malinová byla hned po ukončení studia na pražské konzervatoři přijata na AMU v Praze, kterou absolvovala v r. 1972....O dobře připravenou pěvkyni projevilo zájem umělecké vedení Divadla J.K.Tyla v Plzni a jeho operní scéna je dodnes jejím hlavním působištěm. Vytvořila zde řadu stěžejních rolí mezzosopránového oboru (Rózu ze Smetanovy opery Tajemství, Ježibabu z Dvořáky Rusalky, Isabellu z Fibichovy Nevěsta messinské, z oper W.A.Mozarta Dorabellu v Cosi fan tutte, Cherubína ve Figarově svatbě, Isabellu v Rossiniho opeře Italka v Alžíru, Nancy z Flotowovy opery Marta i titulní roli Bizetovy opery Carmen...její další umělecké perspektivy naznačují televizní a rozhlasové snímky z poslední doby.
Barytonista PAVEL KAMAS se začal věnovat zpěvu již na lidové škole umění. Protože se jeho výrazný pěvecký talent velmi brzy několika vítězstvími v celostátních kolech Soutěže tvořivosti mládeže, rozhodl se pro intenzívní studium sólového zpěvu...na Janáčkově Akademii múzických umění v Brně...Už v r. 1970 - po úspěšné konkurzu - nastoupil své první angažmá jako sólista opery Slezského divadla Z.Nejedlého v Opavě, kde působil osm let...Po konkursním řízení (1978 byl sólový ansámbl Janáčkovy opery v Brně obohacen o mimořádně disponovaného barytonistu. Za dobu svého působení se mladý umělec zhostil velkého množství rolí nejrůznějších stylů a žánrů s výjimečnou interpretační erudicí, ať již jde o postavy z oper Smetanových (Tausendmark z Braniborů v Čechách, Vladislav v Daliboru, Krušina z Prodané nevěsty, Kalina z Tajemství, Radovan v Libuši, Tomeš v Hubičce, Vok v Čertově stěně), Dvořákových (Bohuš v Jakobínu, kníže v opeře Šelma sedlák, hajný z Rusalky), či role v operách B.Martinů, I.Krejčího, J.Berkovce…Verdiho, Pucciniho, Rossiniho, Donizettiho, Bizeta, Ravela atd....
Diskuze k albu