Různí interpreti
Rudolf Hrušínský - Zlatá kolekce
Podobné tituly
Informace o albu
Tato kolekce obsahuje 4 filmy s Rudolfem Hrušínským:
Humoreska
Dramatický příběh o lásce k hudbě v hlavní roli s Rudolfem Hrušínským a Jaroslavem Průchou. Josef Hupka propadl u maturity, protože miluje hudbu víc než školu. Uteče z domova a přidá se k potulným muzikantům. Ožení se s houslistkou Hanči a má s ní syna Hynka. Jeho štěstí skončí, když Hanči zemře na tyfus. Hupka se marně snaží uživit hraním po ulicích. Jednou slyší jeho "Humoresku" advokát Multrus a nabídne mu práci ve své kanceláři, bude-li hrát v jeho kvartetu. Hynek vystuduje práva a Multrus ho přijme za koncipienta, mimo jiné proto, že je Hynek výborný houslista. Do Hynka se zamiluje Multrusova žena Julie, která hrávala ve varieté, a svede ho. Kancelář dostane k vyřízení závěť jistého Svídy a případ úspěšně vyřeší Hynek. Když má důkazy přednést soudu, závěť zmizí. Ukradla ji Julie na rozkaz bývalého milence Forejta. Starému Hupkovi se podaří lstí závěť získat zpět. Julie v hysterickém záchvatu prosí Hynka o odpuštění a o lásku. Svědkem se stane Multrus a z rozčilení umírá...
Ve filmu zazní klasická hudební díla – Humoreska od Antonína Dvořáka, Z mého života a Hubička od Bedřicha Smetany. Těšit se můžete na krásná pražská panoramata a záběry z Českého ráje. Za scénář k filmu získal Otakar Vávra v roce 1939 Svatováclavskou cenu a film byl také uveden na VII. MFF v Benátkách roku 1939.
Pancho se žení
Veselá parodie na rodokapsové příběhy
Dobrodruh Pancho ze zakouká do krásné Rosity, ale ta se má na přání rodičů vdát za přihlouplého Pedra. Ten cestuje za dívkou s průvodním dopisem, který se ovšem pokusí zneužít nejdříve Pancho a pak i lupič Manuel, aby dívku dostali oni. Ta raději uteče z domova a po sérii nedorozumění a náhod se Panchovi podaří Rositu získat a stát se jejím manželem.
Druhý a poslední režijní pokus mladičkého Rudolfa Hrušínského byl natočen na sklonku roku 1944, ale na plátna se dostal po úpravách až v roce 1946. Objevuje se zde poprvé v celovečerním filmu ve svých šestapadesáti letech Jarmila Kurandová.
Naděje
Hana Hegerová a Rudolf Hrušínský se sblíží v rolích alkoholika a dívky se špatnou pověstí
Lucin, pomocný dělník, permanentní dlužník a příležitostný zloděj, je přistižen, když se pokusí v kantýně velké štěrkovny ukrást z kapsy jinému dělníkovi peníze. Zmlácený je vyhozen do bláta; ujme se ho dělnice Magdalena, která bydlí sama v chatce v areálu závodu. Oba dva, opuštěni a vykolejeni, začnou spolu žít….
Prozaik a scenárista Jan Procházka psal scénář Rudolfu Hrušínskému přímo na tělo; volba na Hanu Hegerovou padla až po delším hledání hlavní představitelky. Podle Karla Kachyni „ vytvořili spolu velice zvláštní, přesto však velmi blízkou dvojici… Je to film o dvou lidech; ostatní tvoří pouze atmosféru a prostředí.“ Procházka s Kachyňou spolupracoval i na dalších úspěšných filmech, např. Trápení, Kočár do Vídně, Noc nevěsty či nejznámějším snímku Ucho.
Karel Kachyňa získal s tímto filmem v roce 1964 na VI. MFF v Buenos Aires cenu za režii.
Strach
Počátek vynikající série kriminálních případů majora Kalaše s R. Hrušínským a R. Brzobohatým
Na silnici u pohraničního městečka přejede automobil jedné noci úmyslně mladého muže. V mrtvém poznají místní jednoho ze studentů, který tam byl před časem na brigádě. Profesor pražské grafické školy Hechtl pozná v mrtvém na fotografii čerstvého absolventa Coufalíka. Kriminalisté, major Kalaš a nadporučík Varga, se tak dostanou na stopu lidí, se kterými se oběť stýkala, především do fotografického ateliéru, který vede Bohuslav Pacer. Jeho syn Bert byl Coufalíkovým spolužákem a majitelem auta, které prokazatelně mladíka přejelo. Berta kriminalisté hledají na chatě Pacerových. Chata je vyloupená a Bertův otec, který zjevně ví víc, než přizná, je odvezen se srdečním záchvatem do nemocnice. Při bližším pátrání je na zahradě chaty nalezeno zakopané Bertovo tělo. Podle lékařů však zemřel dříve než Coufalík. Starý Pacer, který je nejvíce podezřelý, odejde na reverz z nemocnice a vzápětí zemře ve svém bytě, kde je puštěný plyn a leží jeho písemné přiznání k vraždám. Podle pitvy zemřel však na infarkt. Nebezpečí hrozí Bertově dívce Věře, která vlastní magnetofonový pásek, na němž je rozhovor starého Pacera s neznámým mužem o tajných fotografiích. Je to důležité svědectví o špionážní činnosti, které se dopouštěli starý Pacer, profesor Hechtl a fotograf Hadraba. Ke spolupráci je donutil válečný zločinec Krüger, později vedoucí špionážní centrály v Západním Německu, který má důkazy o jejich kolaborantských činech za okupace. Měli mu poslat mikrofotografie vojenského letiště. Nepříjemní svědci špionážní činnosti museli být odstraněni. Berta zabil Coufalík a sám byl odstraněn Hechtlem, který je za vraždu nakonec odsouzen.
Diskuze k albu