Tata Bojs
Biorytmy
Upozornění: Zvýrazněny jsou skladby, na kterých se podílel umělec Marek Doubrava. ×
Podobné tituly
Informace o albu
Na sklonku roku 2000 odchází z Tata Bojs kytarista Marek Doubrava unavený nekonečným koncertováním. I když byl Marek jako velmi talentovaný muzikant pro kapelu nesmírně důležitý, Tata Bojs jeho odchod ustáli. Uspořádali konkurs na nového kytaristu, ve kterém zvítězil rovněž velmi talentovaný Maťo Mišík, mimochodem syn rockové legendy Vladimíra Mišíka. Mezitím se stálým hostem kapely stala i zpěvačka Klára Nemravová a jako důležitá součást Tata Bojs přistoupil do týmu také producent a zvukař Dušan Neuwerth. Tyto události vyústily v nové album, které vyšlo na jaře roku 2002 a dostalo název Biorytmy. Mardoša se zamýšlí, proč právě Biorytmy: "Souvisí to s obalem, který je celý laděný do flóry - takže samý kytičky. Zajímala nás i spojitost mezi lidskými biorytmy a hudebními rytmy. Hudba ty přírodní rytmy kopíruje, říká se, že srdce embrya tepe rychlostí 120 BPM, což je ideální taneční rytmus. Je to prostě takový návrat k přírodě". Album je velmi rytmické, zároveň ale i velmi melodické - mnohem víc, než jsme kdy byli u Tata Bojs zvyklí. Na Biorytmech se promítá určité zklidnění. Muzikanti vyspěli, deska je přijatelnější pro širší posluchačskou obec, a zároveň je o něco zadumanější než jejich předchozí alba. Kapela ale rozhodně nepřišla o svoji pověstnou energii ani o tolik specifický humor. Biorytmy se hned po vydání dostaly rovnou z nuly na první místo albového žebříčku IFPI, což byla zlomová událost pro celý český showbyznys. Album obsahuje hity jako "Tanečnice", "Attention Aux Hommes" a nebo "Šťastnější".
Diskuze k albu