• Uživatel
  • Přihlásit se
  • Registrace
  • Zadat poukaz
  • Vyhledávání
  • Pop / Rock
  • Vážná hudba
  • Mluvené slovo
  • Film
  • Katalog
  • Novinky
  • Doporučujeme
  • Nejprodávanější
large
medium
small
xsmall
Registrace Přihlášení
  • Pop / Rock
  • Vážná hudba
  • Mluvené slovo
  • Film

Jiří Lábus, Svatopluk Beneš

Jiráň, Palla: Zmatky Hanuše Hanuše

99 Kč
  • Celková stopáž: 52:17
  • Stažení MP3 99 Kč
  • Stažení FLAC + MP3 129 Kč
  • Datum vydání: 1. 1. 1994
  • Žánr: Mluvené slovo
  • Vydavatel: SUPRAPHON a.s.
  • (P) 1994 SUPRAPHON a.s.
  • Katalogové číslo: 11 2593-2
  • Stěžejní interpreti

  • účinkuje: Jiří Lábus
  • účinkuje: Svatopluk Beneš
  • Typ digitalizace

  • mastering: Supraphon

Jiří Lábus, Svatopluk Beneš

Jiráň, Palla: Zmatky Hanuše Hanuše

Symfonie Hanuše Hanuše
1. I. věta - ouverture 04:37 20 Kč
Zmatky Hanuše Hanuše
2. Zmatky H.H. - tramvaj 12:37 pouze v albu
  • Nahrávka dokončena: 1994
  • Místo nahrání: Studio Nadace Lyry Pragensis
  • Rok prvního vydání: 1994
  • (P) 1994 SUPRAPHON a.s.
  • Žánr: Pro dospělé

Participující umělci

  • autor: Jan Jiráň
  • autor: Marian Palla
  • účinkuje: Jiří Lábus
  • účinkuje: Svatopluk Beneš
Symfonie Hanuše Hanuše
3. II. věta - lento 04:39 20 Kč
Zmatky Hanuše Hanuše
4. Zmatky H.H. - krokodýl 08:38 20 Kč
Symfonie Hanuše Hanuše
5. III. věta - scherzo 02:55 20 Kč
Zmatky Hanuše Hanuše
6. Zmatky H.H. - křídla 13:02 pouze v albu
Symfonie Hanuše Hanuše
7. IV. věta - finále 05:49 20 Kč

Podobné tituly

  • novinka
    Strašidlo cantervillské
    Petr Čtvrtníček, Jiří Lábus, Jaroslava Kretschmerová, Jan Hartl
  • Kaiser-Lábus: Nekonečná deska
    Oldřich Kaiser, Jiří Lábus
  • Kaiser, Lábus: Vlak do Santa Fe
    Oldřich Kaiser, Jiří Lábus, Jan Jiráň
  • Švandrlík: Uškrcená laborantka a další povídky
    Jiří Lábus, Arnošt Goldflam, Pavel Zedníček
  • Jirotka: Saturnin
    Svatopluk Beneš
  • Švandrlík: Draculův švagr
    Jiří Lábus

Informace o albu

Brouci v hlavě, ohryzávači nohou a jiná milá zvířátka
To, co zakrátko uslyšíte, je zvukový medailon Jiřího Lábuse. Jiří Lábus je známý český herec. Je tedy na místě, abych ho trochu přiblížil. Stačí na to jediná věta: Nic lidského a nelidského mu není cizí. Jeho hlas uslyšíte. K němu si ještě přimyslete vytřeštěné oči v inteligentně zarudlém obličeji - a vizuální vizitka je hotova. To, co mluví, si mohl klidně složit sám, ale není tomu tak. Autory textu jsou Jan Jiráň a Marian Palla. Mariana Pallu osobně neznám. Ale vím, že se narodil ve znamení lva, pije červené víno, živí se jako hudebník a učitel performance, publikuje v časopisech a maluje obrazy hlínou. Zato Jana Jiráně znám zblízka. Je to typ bezmála rokokový, tedy pravý opak Jiřího Lábuse, hraje stále na flétnu a občas též Mozarta. Tomu odpovídá i jeho strach z venkova, ze zvířátek ochočených a neochočených, zejména těch nejmenších. Jeho hlavní zálibou je (vedle hudby a čaje) pěstování rozličných alergií a fobií.
Jiří Lábus byl vždycky mým hereckým vzorem. Především tím, jak při hře (na jevišti) nezadržitelně tíhne k rampě a ohrožuje svými slinami i vlastním tělem diváky (v hledišti). Kolegové ho proto obviňují z exhibicionismu, ale já míním, že to má pádnější důvod. Jiří Lábus touží překročit těsný rámec umění a vstoupit přímo do širého života. V duchu známé poučky památného patrona českých divadelníků Josef Kajetána Tyla: "Divadlo je život a jde zas do života". Zdálo by se, že zvukový Lábus připravený o rampu nemá co překračovat. Omyl! Když pozorně posloucháte, nemůže vám nic uniknout, jak herec stále míří ke kraji desky nebo pásky, a co chvíli zaslechnete, jak tuto hranici přesáhne a přestanete ho slyšet. Ale to nevadí - štafetu přebírá hudba, jež svým jazykem beze slov stejně výmluvně vyťukává nepravidelný a neúprosný chod života.
Text hraný Jiřím Lábusem má jednu neocenitelnou přednost: zachycuje celý lidský život a při tom je daleko kratší. Hemží se to tam různými malými i milými zvířátky jako jsou ohryzávači nohou, brouk v hlavě, krokodýl, zakopaný pes... Odehrává se to v kanceláři, doma, ve vlaku, na venkově, ale hlavně v představách, vizích, snech. Všude člověka něco trápí, hněte, mrzí, svrbí, pronásleduje. Problémem se stává stejně vlastní tělo (jeho možnosti i jeho nedostatečnost), jako kancelář, práce, kolegové, jádro pudla nebo kulový blesk. Slovem: život je stálý neklid, stálé zmatky, pachtění a toužení, létání i padání. Ale budiž autorům i jejich mluvčímu připsáno k dobru, že v tom nepřetržitém víru nehodlají utonout. Na samém konci náš hrdina Hanuš Hanuš nahmatá na zádech škrábající se (na zádech) Judity dva malé hrbolky těsně pod kůží. Co to je? Křídla?
Každý dobrý příběh by měl končit andělem a je-li tento text (Jiráňův, Pallův i můj) poněkud nesouvislý a roztržitý, je to zcela v pořádku. Cesta za andělem není nikdy jednoduchá.
Zdeněk Hořínek

Že je to právě Zdeněk Zdeněk, kdo mezi našimi jazzmeny věkové kategorie pod pětatřicet představuje tvůrčí osobnost zdaleka nejvšestranějšího rozpětí, bych si troufal tvrdit, i kdyby jeho čtyřvětá symfonie nezdobila tento "hanušovský" projekt. Až zarážející šíři, která Zdeňkův stylový rozpřah charakterizovala dávno před vojnou, zůstal ale invenční klavesista věrný i po pětaosmdesátem, kdy vdechl život nejdřív čtyř-, pak pěti- a nakonec vlastně jen tříčlennému obsazení své skupiny Naima.
Jeho profesionální životopis tak vedle existenčně nutných angažmá v Zahradníkově televizním bigbandu a v Bacilech, záhy zpestřilo i leccos z úplně jiných položek: nahrávky s Pražským komorním orchestrem bez dirigenta ve Friedově "Concertu di Freiberg", šansony na elpíčka Hany Hegerové, čistě akustický svět swingových standardů s Vlastou Průchovou. Není tedy důvod, abychom se cítili nějak zaskočeni, předkládá-li nám svoji symfonickou prvotinu.
Ze skladatelova pohledu je výpadem na zcela nový terén, který se však Zdeňkovi s bravurou a invencí podařilo zvládnout nejenom v rovině kompoziční sevřenosti a bohatství melodických nápadů, ale i co do vynálezavé práce s barvami v instrumentacích.
Čtyři stěžejní části jeho symfonie, jsou na kompaktu samostatně indexovány lichými číslicemi, takže je lze poslouchat i jako program veskrze hudební. Stojí to za pokus, třebaže partitura, která jinak vznikla v úzké vazbě na příběh, ho reflektuje. Proto onen symbol odtikávajícího času v úvodní, motivicky takříkajíc "americko-ruské" větě, proto kombinace violoncella s flétnou ve zpěvně láskyplném tématu larga, věnováno ve druhé části Juditě, proto latinsky perkusivní scherzo, předznamenávající ve třetí větě odjezd na venkov, a proto závěr, jenž od bachovských varhan vyrůstá v jakousi brahmovsky romantickou gradaci mohutného finále. Někdy, až vám už dialog dvou Hanušových "já" bude důvěrně znám, si dopřejte luxus onoho experimentu.
Třeba vás osloví v trošičku jiné rovině. A možná, že po něm taky přijmete názor, který jako by tahle deska mimoděk rovněž ztělesňovala: že totiž všechna ta aprioristická škatulkaření působí jako holá nejapnost. V muzice, v kumštu a snad i v životě vůbec...
Vojtěch Hueber

zobrazit více informací
zobrazit méně informací

Doprovodné materiály

Přední strana obalu CD Jiráň, Palla: Zmatky Hanuše Hanuše

Přední strana CD obalu (cover) k albu Jiráň, Palla: Zmatky Hanuše Hanuše ve formátu PDF. Obrázek obalu alba je přikládán v dostatečné kvalitě, vhodné i pro tisk.

Zadní strana obalu CD Jiráň, Palla: Zmatky Hanuše Hanuše

Zadní strana CD obalu k albu Jiráň, Palla: Zmatky Hanuše Hanuše ve formátu PDF. Pokud si toto album vypálíte jako Audio CD, můžete tento dokument vytisknout a vložit do zadní strany krabičky.

Digitální booklet (A4) Jiráň, Palla: Zmatky Hanuše Hanuše

Digitální booklet k albu Jiráň, Palla: Zmatky Hanuše Hanuše ve formátu PDF o velikosti A4. V závislosti na informacích viditelných na profilu alba může obsahovat podrobné informace o albu a jednotlivých skladbách, včetně seznamu participujících umělců, přesného data a místa nahrání pro každou ze skladeb. Digitální booklet je tisknutelnou variantou profilu alba.

Pro možnost stažení doprovodných materiálů je nutné mít zakoupenu minimálně jednu skladbu z tohoto alba.

Diskuze k albu

  • Kontakt
  • Obchodní podmínky
  • Doprava
  • Naše prodejna
  • Platba
  • Nápověda
  • O nás
  • Speciální kolekce
  • Formát FLAC
  • Formát Hi‑Res
iOS aplikace Android aplikace
© 2021 Supraphonline.cz
Kontakt | © 2021 Supraphonline.cz