Vilém Přibyl, Libuše Márová, Josef Páleníček, Milan Máša
Janáček: Zápisník zmizelého - Dvořák: Biblické písně - Smetana: Večerní písně
Podobné tituly
Informace o albu
Leoš Janáček (1854-1928) - Zápisník zmizelého pro tenor, alt, tři ženské hlasy a klavír na text básně Ozefa Kaldy. Antonín Dvořák (1841-1904) - Biblické písně op. 99 (B. 185, 1894). Bedřich Smetana (1824-1884) - Večerní písně na slova Vítězslava Hálka
Vilém Přibyl - tenor
Libuše Márová - mezzo-soprán, členové Kühnova smíšeného sboru, sbormistr Pavel Kühn, Josef Páleníček, Milan Máša - klavír
Reedice nahrávek z roku 1978 a 1988 je návratem k vynikající interpretaci tří stěžejních českých písňových cyklů v podání nezapomenutelného českého tenoristy Viléma Přibyla. Ten se zapsal do paměti několika generací posluchačů svými výkony ve Smetanových a Janáčkových operách a jeho umělecká dráha je spojena hlavně s Brnem, kde žil a zpíval třicet let. Pohostinsky účinkoval v pražském Národním divadle, úspěšně se představil ve skotském Edinburghu, byl stálým hostem Královské opery v Londýně, v koncertním repertoáru zazářil také ve Francii, Itálii a USA.
Tato trojice písňových cyklů je v daném žánru vrcholem Smetanovy, Dvořákovy i Janáčkovy tvorby. Zároveň jsou to díla velmi rozdílná. Krátký cyklus Večerní písně je v podstatě shrnutím Smetanova životního úsilí a vlastních prožitků. Pro Dvořáka bylo deset Biblických písní velmi niternou modlitbou a díkůvzdáním, Zápisník zmizelého zachycuje emotivní příběh silného milostného vzplanutí mladíka ke svůdné cikánce. Setkáváme se s referenční historickou nahrávkou, jejíž působivost neslábne.
Dodnes strhující nahrávka vrcholných písňových cyklů české hudby v podání Viléma Přibyla
Diskuze k albu