Různí interpreti
Historie psaná šelakem - Písně z českých zvukových filmů XI. 1939-1940
Podobné tituly
Speciální podstránky
Informace o albu
Na repertoár filmů natáčených v českých ateliérech v této politicky rozbouřené době na prahu světové války nemělo rozdělení ČSR a vznik Protektorátu Čechy a Morava prakticky žádný vliv. I nadále čeští režiséři natáčeli většinou sladkobolné přepisy úspěšných operet obsahující četná zpěvní čísla.
Písničky zařazené do této sestavy zahrnují melodie z několika dodnes opakovaně uváděných filmů pro pamětníky - především hlavní melodii z nesmrtelného "Kristiana" v podání Oldřicha Nového (12), či zádumčivou baladu z filmu "Ohnivé léto" v intonačně poněkud nejistém podání Lídy Baarové (14). Za zmínku stojí také hudba Kamila Běhounka a Jiřího Traxlera, kterou tito mladí vyznavači swingu složili pro bláznivou komedii "Eva tropí hlouposti" s rozvernou Natašou Gollovou v hlavní roli (16, 17).
Závěr této sestavy je věnován melodiím z filmu "To byl český muzikant" s Otomarem Korbelářem v hlavní roli. Filmové obecenstvo tento životopisný film přijalo s velkým nadšením - v Praze byl promítán několik týdnů hned ve třech premiérových kinech a údajně ho zde vidělo více než 330000 diváků. Šlo o vlastenecky pojatou poctu osobnosti Františka Kmocha, skladatele a kapelníka proslulé Kolínské hudby Kmochovy. Realizace tohoto filmu byla původně nabídnuta režiséru Martinu Fričovi, který ale nabídku odmítl, neboť podle jeho názoru Kmoch jen používal původní české melodie lidových písní a přetvářel je na prušácké marše. Námětu se tedy ujal osvědčený tvůrce filmových kýčů režisér Vladimír Slavínský. Dobová kritika nešetřila superlativy - "… největší muzikantský český film… třistačlenný kompars… dosud nejúspěšnější český velkofilm… národní lidový film…"
Vybral, sestavil a komentář napsal producent řady Historie psaná šelakem Gabriel Gössel
Pozn.vydavatele: pouze technickým nedopatřením nese tento titul pořadové číslo vyšší než by nést měl. Správné je zařazení dle uvedených letopočtů..
Diskuze k albu