Jaroslav Halíř, Jiří Seidl
Hummel: Koncert pro trubku a orchestr, Koncert pro fagot a orchestr
Podobné tituly
-
Alfredo Campoli, Eric Gritton
-
Dvořákův komorní orchestr, Libor Pešek, Jiří Seidl
-
Jiří Seidl, Česká filharmonie, Stanislav Macura
-
Jaroslav Halíř
-
Shizuka Ishikawa, Dvořákův komorní orchestr, Libor Pešek
-
Dittersdorf: Koncert pro housle G dur, Koncert pro kontrabas a orchestr D dur, Koncertantní symfonieČeští komorní sólisté
Informace o albu
Kompilační album se skladbami pro trubku a orchestr resp. fagot a orchestr skladatele JOHANNA NEPOMUKA HUMMELA (*14. 11. 1778 - *17. 10. 1837) je určeno pouze pro digitální obchody. Hummel, jeden z nejslavnějších pianistů Evropy, byl žák Mozartův, později Albrechtsbergerův a Salieriho, působil jako učitel klavíru ve Vídni. Těžiště jeho tvorby spočívalo v klavírní oblasti, kde je také patrna souvislá vývojová linie od klasicizujících děl salonního zaměření k závažným kreacím pozdější éry, kdy skladatel ve svých sonátách a koncertech směřuje k výrazu pozdního romantismu. Hummel však nebyl čistým typem "umělce jediného nástroje" - rozuměl orchestru, v kompozici se pokusil i o jevištní a chrámové žánry a jeho komorní díla (nejznámější Septuor, op. 74) vynikají působivými nástrojovými kombinacemi. Jeho fagotový koncert je typickým dílem velkoměstského virtuózního stylu, ovládajícího pódia metropolí - Paříže, Vídně, Londýna - v prvé třetině 19. století. Jde o dílo klasického tvaru, na některých místech s weberovsky romantizujícími názvuky, kladoucí na své interprety maximalistické požadavky a v duchu tehdejších koncertních zvyklostí jej nutí hrát na samotném pokraji interpretačních možností. V Hummelově díle obecně se setkáváme s virtuózní brilancí, která většinou převažuje nad emocionální hloubkou hudebního výrazu. Díky vděčně a efektně napsanému sólovému partu se jeho Koncert pro trubku často objevuje v programech symfonických večerů.
Diskuze k albu