Jaromír Löffler
Best of Jaromír Löffler
Podobné tituly
Informace o albu
V době, kdy anglo-americká pop-muzika slavila obrovské úspěchy po celém světě a změnila paradigma hudební a sociální kultury, fascinovala Jaromíra Löfflera především černá muzika od blues po soul a R&B.
Znalost angličtiny a zastřený hlas spolu s frázováním v češtině, které plně navazovalo na originální tón afroamerických interpretů, mu zajistily širokou pozornost v hudební scéně od olomouckých Refugees a Bluesmen až po ostravské Flamingo, kde jako zpěvák spolu s Marií Rottrovou zahájil novou hudební epochu east-soulu produkovaného ve studiu Ostravského rozhlasu.
Soulový Flamingo-sound se rychle prosadil po celé republice a Löfflerovy nahrávky jako "Mustang Sally" patřily k nejodvážnějším produkcím českého rozhlasu v té politicky nejisté době.
Vše bylo možné jen díky perfektním instrumentalistům Flaminga vedeného Richardem Kovalčíkem a geniálním textům, které pro Jaromira Löfflera psal hlavně Vladimír Čort.
Po emigraci do Švýcarska, která vedla k zákazu desítek jeho skladeb (mimo jiné "Ikony" na pamětní desce pro Jana Palacha), začal Löffler vedle hudby studovat a po ukončení studií (Dr.fil) na Univerzitě Zürich následovaly dlouhé roky činnosti jako manager pro media a marketing. Hudební aktivity musely ustoupit do pozadí rodiny a náročné práce.
Čím méně mohl uskutečňovat veřejná vystoupení, tím více se ve volném čase věnoval textování a produkci nových skladeb ve svém studiu.
Po sametové revoluci natočil s Jiřím Urbánkem ve studiu Ostravského rozhlasu nové nahrávky a práce na vlastních kompozicích ho zaujala do té míry, že v posledních letech vytvořil desítky nových skladeb a začal znovu častěji vystupovat hlavně s Bluesmeny, ale také s Orchestrem Borise Urbánka na Slunohradu a na několika koncertech s Marií Rottrovou.
Jeho poslední album pod titulkem "1001 Nights" natočil s jazzmanem Emilem Viklickým ve studiu Svárov, kde mj. zaujme vedle vynikajících kláves také bluesová kytara Lukáše Martínka.
Nejnovější nahrávky vznikly koncem roku 2016 a na začátku roku 2017 s členy olomouckých Bluesmenů. Jejich stylu zůstal Jaromir Löffler věrný, jeho srdce bije pro retro-soul, blues, R&B a jazz.
Dnes patří k hudebnímu zázemí Jaromíra Löfflera vedle českých skupin také formace jeho syna Timothy Jaromira a jeho snachy Rykka (v roce 2016 reprezentovala Švýcarsko na Europian Song Contest ve Stockholmu).
Diskuze k albu