Darius Milhaud, Různí interpreti
Skladby Daria Milhauda
Podobné tituly
-
Claude Helffer, Orchestre Philharmonique de Monte-Carlo, Louis Frémaux
-
Darius Milhaud
-
Gabriel Bacquier, Darius Milhaud, Serge Collot, Gérard Jarry, Jacques Ghestem
-
Vlastimil Lejsek, Filharmonie Brno, Miloš Konvalinka
-
Věra Lejsková, Vladimír Lejsek, Filharmonie Brno, Miloš Konvalinka
-
Různí interpreti
Informace o albu
Náš digitální titul je z velké části založen na původním LP albu 1 10 1506 vydaném Supraphonem v roce 1974.
Vzhledem k tomu, že obsahoval dvě licenční skladby (Vůl na střeše (Le boeuf sur le toit) a Stvoření světa), nelze jej vydat digitálně v původní sestavě.
Přidali jsme tedy do sestavy celou skladbu SCARAMOUCHE, ze které naopak byla na původním titulu 1 10 1506 použita pouze věta třetí - BRAZILEIRA.
Z komentáře k LP 1 10 1506:
Jeden z čelných představitelů známého avantgardního sdružení francouzské hudby, tzv. Pařížské šestky, DARIUS MILHAUD (1892) vytvořil svou hudbou
úchvatně barvitý obraz, kongeniální moderní francouzské poezii. Ač se sám považoval za skladatele vážného a filosofujícího, jsou dnes z jeho díla nejživotnější ta,
jímž sám nepřikládal velkou důležitost, a kde se dal inspirovat kouzlem exotiky a nejnovějšího lidového projevu - jazzu....
Některá jazzem inspirovaná díla, původně zamýšlená pro klavír, např. TŘI RAG-CAPRICES, skladatel později instrumentoval pro orchestr a některé koncipoval dokonce scénicky.
...Těsně před nucenou emigrací do USA složil Milhaud půvabnou suitu pro dva klavíry SCARAMOUCHE zajímavou i tím, že ji později často ve verzi pro saxofon hrával slavný
Benny Goodman. Počet Milhaudových skladeb z okruhu jazzové inspirace dovršuje tato nahrávky díly z doby skladatelovy emigrace.
MARTINICKÝ PLES a ČERNÉ DOMINO Z CAJANU jsou stylizovány pro dva klavíry. V druhé z nich použil skladatel francouzských písní z Louisiany.
V jazzovém opojení a vzdálen od vlasti nezapomněl na intonaci lidových písní své vlasti.
Diskuze k albu