Collegium Marianum
Sehling: Vánoce v pražské katedrále. Hudba Prahy 18. století
Upozornění: Zvýrazněny jsou skladby, na kterých se podílel umělec Liturgický text. ×
Podobné tituly
-
Damien Guillon, Daniel Johannsen, Tomáš Král, Collegium Marianum
-
Hana Blažíková, Collegium Marianum
-
Collegium Marianum
-
Sergio Azzolini, Xenia Löffler, Jana Semerádová, Lenka Torgersen, Collegium Marianum
-
Markéta Cukrová, Simona Šaturová, Petr Nekoranec, Vojtěch Spurný
-
Collegium Marianum, Jana Semerádová
Informace o albu
Málokterá země se může pochlubit tak bohatým a barvitým vánočním repertoárem jako Čechy. Baroko navíc do textů vneslo okouzlující až něžnou poetiku - dojatí pastýři se v nich, plni rozpaků, rozplývají nad krásným Jezulátkem. Později k vánočním písním přibývalo skladeb formálně složitějších (pastorely ad.), nejčastěji v podobě árií či duet s doprovodem. Jeden z jejich autorů, Josef Antonín Sehling, jakkoli zakotvený v barokním světě, už připravoval půdu pro nový hudební sloh. Studoval ve Vídni, v Praze byl členem vyhlášené Morzinovy kapely a v chrámu sv. Víta řadu let zastával kapelnickou práci, jakkoli z pozice "pouhého" houslisty (vzpomeňme na Zelenku, "kontrabasistu" dvorní kapely v Drážďanech). Post kapelníka zastával na několika pražských kůrech - mj. v kostele Panny Marie pod řetězem, kde vznikla i tato premiérová nahrávka. Ta zahrnuje Sehlingovy skladby od adventu až po Klanění tří králů. V Sehlingovi jakoby stále doznívá kouzlo Michnových písní, současně se otevírá svět povědomý z Rybovy vánoční mše...
Josef Antonín Sehling - vánoční hudba z kostelních kůrů barokní Prahy.
Hi-Res verze alba: WAV / 96 kHz / 24 bit
Diskuze k albu