Pražský filharmonický sbor, Lubomír Mátl, Josef Kšica
Dvořák: Mše D dur, Ave Maria, Hymnus ad Laudes, Ave maris stella, O sanctissima
Podobné tituly
-
Pražský filharmonický sbor, Česká filharmonie, Zdeněk Košler
-
Josef Kšica, Pražský filharmonický sbor/Lubomír Mátl
-
Pražský filharmonický sbor, Dvořákův komorní orchestr, Lubomír Mátl
-
Pražský filharmonický sbor, Lubomír Mátl
-
Pražský filharmonický sbor, Česká filharmonie, Lubomír Mátl
-
sólisté, Pražský filharmonický sbor, Pražský komorní orchestr/Mátl
Speciální podstránky
Informace o albu
Jestliže v symfonických, komorních a písňových dílech nám Antonín Dvořák (1841-1904) rozdává radost jako vyznavač pozitivních stránek života, ve svých duchovních skladbách nás dojímá hloubkou a niterností kontemplace, k níž se dokáže soustředit inspirován církevním textem. (Nebyla zřejmě náhoda, že ke konci života Dvořák projevoval systematický zájem o studium latiny.) Jedním z nejkrásnějších uměleckých důkazů skladatelova navenek neokázalého náboženského cítění, jež bylo hlubokou, poctivou a ničím nezkalenou vírou venkovského člověka v boží spravedlnost a posmrtný život a jež se stalo přirozenousoučástí Dvořákovy existence, je Mše D dur, psaná v roce 1887 u příležitosti vysvěcení zámecké kaple v Lužanech u Přeštic. Snímek doplňují drobné duchovní kompozice psané v Sychrově.
Dvořák duchovní: hluboká a niterná kontemplace
Diskuze k albu